poniedziałek, 15 lutego 2016

Postanowienia pielęgnacyjne twarzy na rok 2016 - lepiej późno niż wcale... :)

Jest 15 luty 2016 rok, niedługo stuknie 22 lata a ja siadam przed komputerem i pisze postanowienia pielęgnacyjne na ten rok, dlaczego?
Dlatego że stan mojej cery jest zły, mam rozszerzone pory, sporo wyprysków, które pojawiają się  i mają duże problemy aby zniknąć, do tego sporo przebarwień potrądzikowych... Sporo to niewłaściwe określenie, cała twarz w przebarwieniach... tu czerwona kropka, tam czerwony placek, tu brązowa blizna, tam dziurka po wyciskaniu pryszczy, cały nos policzki i czoło usłane czarnymi i białymi kropkami - zaskórnikami zamkniętymi i otwartymi. Patrząc w lustro stwierdziłam, że tak nadszedł czas się z tym uporać, próbowałam już wcześniej wiele razy, ale nie były to regularne działania, teraz będzie inaczej a moje spostrzeżenia i refleksje będę pisać tutaj.
Co chcę zmienić w moim życiu, do czego dążę?
Do gładkiej cery bez przebarwień, trądziku i zaskórników... ktoś powie "koncert życzeń sobie urządza", ale przecież jeśli czegoś bardzo się chce, robi się wszystko aby to "coś" wyeliminować i poprawić to kiedyś się to osiągnie, prawda? Mam taką nadzieję, bo od dziś (nie, nie od jutra, od poniedziałku, czy od nowego miesiąca - OD DZIŚ) zaczynam działać!

W myśl zasady, że cerę mieszaną trzeba oczyszczać, nawilżać, złuszczać - na tym będę opierać swoje cele.

1. Zmywanie makijażu zaraz po powrocie do domu - Gośka daj skórze odetchnąć!

2. Trzystopniowy demakijaż - każdego dnia, to nic że już zasypiasz - 3 stopnie muszą być:
  • płyn micelarny
  • żel do mycia twarzy/mydło
  • olejek (Przekonanie się do stosowania olejków do twarzy)
3. Regularny peeling - co 2 dzień (wiem, że taka "dawka" mi służy, ale z moją regularnością jest było(!)różnie...) - peeling enzymatyczny jeśli na twarzy są nieprzyjaciele lub mechaniczny.

4. Regularne stosowanie maseczek z glinki, błota z Morza Martwego - nawilżająca i oczyszczająca po 3 razy w tygodniu!

5. Tonizowanie - rano i wieczorem (akurat to już realizuję, ale warto to jeszcze raz powtórzyć).

6. Nie wyciskanie pryszczy ani zaskórników (to będzie wyzwanie, ale dam rade :)

7. Filtry - przez cały rok, pod makijaż!

8. Stosowanie kwasów - regularnie, w końcu znalezienie właściwego.

9. Stosowanie serum w wieczornej pielęgnacji + kremy odżywcze.

10. Regularne dbanie o rzęsy i okolice pod oczami.

Wyszło 10 zasad/postanowień dla kogoś to mało dla innego dużo - dla mnie to sporo, ale myślę że trochę siły woli, cierpliwości i da się to zrealizować i pozbyć problemu.

Będziecie trzymać kciuki za mnie? A może ktoś ma taki sam problem jak ja i też chce ze mną rozpocząć walkę o piękną i zdrową cerę?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz